1. Aslı Narin ve “Bulunmuş İmgeleri Deneyimleme Atölyesi”

Buluntu imgeler denildiği zaman akla genelde kayıp, sahipsiz ya da atılmış fotoğraflar ya da vidyolar gelebilir. Bu tür imgeleri sahaf ve bitpazarlarında hatta başka çeşitli yerlerde elde etmek mümkündür. Bunları ele alıp dönüştürerek farklı bağlam ve konseptler içinde kullanmak da görsel sanatların içinde ayrı bir yere sahiptir. Readymade konseptiyle Marcel Duchamp’ı ve kolajlarıyla Dadaistleri bu anlayışın öncülerinden saymak mümkündür. Sahibi ya da konusu belli olmayan bu fotoğrafları incelemek, onların ne olduğunu ve nereden geldiklerini tahmin etmek hem gizli bir dünyaya bakıyormuş hissi vermenin yanı sıra yaratıcı düşünceyi geliştiren bir eylemdir.

Bu atölyede amaç, sahaf, bit pazarı vs gibi eski fotoğraf ve vidyo arşivi olan yerlerden bulunacak imgeler ile elimizde var olan imgelerden baştan yeni bir hikâye yaratmak ya da onları oldukları konseptlerden sıyırıp katılımcıların yeni fikirleriyle bambaşka bir bakış açısıyla şekillendirmektir.

Atölye katılımcılarından Adobe Photoshop‘u kullanmayı bilmesi ve Photoshop yüklü laptoplarıyla gelmeleri istenmektedir.

http://www.aslinarin.com

2. Cengiz Akduman ve “Sokak fotoğrafçılığı”

Fotoğrafın kendisi bir belge ise ve bu belgeleri çekebilmemiz için doğru bir an gerekiyorsa; bence, bu tarz fotoğrafa belgesel ya da an fotoğrafçılığı yerine “sokak fotoğrafçılığı” demek bana daha uygun geliyor. Bu yüzden ben kendimi sokak fotoğrafçısı olarak kabul ediyorum.

         Program:

1-      Tanışacağız, “Sokak Fotoğrafçılığı“nın tanımını ve içeriğini konuşacağız.

2-      Öncelikle sokak fotoğrafçılığının en iyi örnekleri Marc Riboud, Robert Doisneau, Cartier Breson vs. fotoğrafçıların işlerini inceleyip konuşacağız.

3-      Bu arada benim Fas fotoğraflarımdan oluşan “Sihrin Krallığı: Magrip” gösterimi izleyip tartışacağız.

4-      Grup halinde ve bireysel çekimler yapacağız.

5-      Bu çektiklerimizi birlikte tartışacağız.

6-      Çektiğimiz fotoğraflardan bir seçki yapıp fotoğraf festivalinin son günü konuklarla paylaşacağız.

http://www.cengizakduman.blogspot.com

3. Dilan Bozyel ve “Fotoğrafçı olmak ya da olamamak”


Fotoğrafçı olmak için herhangi bir müdürle uğraşmana gerek yok.En azından şimdilik. Fotoğrafçı olamamak için de on bin ünlü arkadaşın olmasına gerek var. Bir de sekiz milyon takipçine.

Günümüz trend meslekleri arasına giren ‘fotoğrafçılık’ dışardan göründüğü kadar eğlenceli ve kolay mı? Fotoğrafçıların her günü eğlence ve para içinde mi geçiyor? Diane Arbus kendini öldürürken fotoğrafa dair neler düşünmüştü? Peki ya Terry Richardson stüdyosuna gelen her güzelle fotoğraf çektirirken ne kadar heyecanlanıyor? Asistan olmak hipster gibi yaşama kuralını da yanında getiriyor mu? On yıl sonra gelen dünya akımlarıyla Türkiye fotoğraf tarihinin hangi alt basamağının üst yüzeyinde duruyor?

İyi bir fotoğraf makinesiyle neler başaramazsın? Fotoğraf okumadığın zaman hayatında neler değişir? Yurtdışı fırsatın yoksa şanssız mısın?

Derin nefes alıp, bir gün öncesinden düşünmeye başlayın. FKare02 atölye günlerimizde bütün soruları tek tek tartışacağız!

Not: Bu aralar az yorulun, ödevlerinizi tüm dünyayla paylaşacağız!

http://www.dilanbozyel.com


4. Emrah Altınok ve “Soldan Sağa, Yukarıdan Aşağıya”

Atölye ‘Soldan Sağa Yukarıdan Aşağıya’ from Ytufok on Vimeo.

Bir matris düşün: soldan sağa senin çektiğin, yukarıdan aşağı modeli olduğun fotoğraflar. Matrisin diyagonal aksında ise otoportreler.

10 kişilik bir atölye.

10 x 10 = 100 fotoğraflık bir matris sunum.

“Soldan sağa yukarıdan aşağıya” atölyesi, portre fotoğrafçılığına ilgi duyan ya da bu alanda çalışmalar yapan katılımcılara açık bir atölye.

Portre fotoğrafın, kurgudan re-touch aşamasına dek detaylı olarak analiz edileceği, teknik ve kavramsal sunumların, tartışmaların yürütüleceği bu atölyede, katılımcılardan verili değerler ve teknikler yerine, özgün temalar ve yaratıcı bakış açıları önermeleri beklenecektir.

Katılımcılar, başvuran adaylar arasından yürütücü tarafından seçilecektir.

http://www.emrahaltinok.com

5. Gözde Türkkan ve “Fotoğraf pratiği, üretim süreçleri ve sketchbook (karalama defteri)”


Fotoğrafı deklanşöre basılan çekim anı ile kısıtlayan ve bunu üretimin finali olarak benimseyen görüşün ötesine geçerek fotoğrafı bir atölye pratiği olarak yeniden tanıtmayı amaçlayan bu atölye programı, fotoğraf serileri üretimi bağlamında yaratıcı sürecin günlüğünü olarak sketchbook’un (karalama defterinin) önemine odaklanacaktır.

Tasarım, sanat ve tüm yaratıcı süreçler için önemli bir araç olan sketchbook, hem deneme-yanılma-yeniden deneme alanı, hem üretim ve fikir akışının zaman içerisinde takip edilebildiği, elle tutulur hale geldiği bir mecra, hem de uzun vadede belge görevi gören bir sunum biçimi tercihi olarak ön plana çıkmaktadır.

Üç ana başlık altında toplayabileceğimiz fotoğraf serileri üretim sürecinde (ön araştırma, çekim ve eleme/’edit’leme/sunum prodüksiyonu) sketchook tutmak tüm aşamaların verimliliğini ve projenin gelişimini desteklemektedir.

Atölyede çeşitli sketchbook örnekleri, sanatçı kitabı maketi olarak olası işlevi, sketchbook tutma mantığının  farklı biçimleri ve tüm bunların projenin bir parçası olarak sergi sunumuna dahil edilişinden örnekler incelenecek ve tartışılacaktır.

Katılımcıların halen üretim sürecinde oldukları, ‘bitmemiş’, son sunum şekli verilmemiş, eleme/edit aşamasını geçmemiş olan bir fotoğraf ve fikir altyapısı projesi ile gelmeleri gerekmektedir.

Atölye süresince hem örnekler üzerinden fikir alışverişleri yapılacak hem de katılımcıların kendi sketchbook’ları üzerinde çalışmaları sağlanacaktır.

http://mimiko.net


6. Özcan Yurdalan ve Tam günlük söyleşisi: “3 Belgesel 3 Analiz”

Belgesel fotoğraf – Foto Öykü – Foto Röportaj denilen ifade yöntemi, fotoğrafın etkili kullanım alanlarından biridir.
Fotoğrafla ilgilenenlerin bu alana giderek artan ilgisi, gerek konular, gerekse üsluplar açısından beklenen zenginliği henüz yansıtmamaktadır.
Belgesel fotoğraf alanında çalışan; bir konuyu ele alarak görsel analizini yapabilmek ve ardından yaratıcı bir yaklaşımla görsel hikaye kurmak isteyenler için yapılacak tek günlük bu seminer üç belgesel çalışmayı ele alacak.
Tam gün sürecek seminer boyunca
Raghu Rai’nin Bhopal,
Koudelka’nın Çingeneler ve
Eugene Smith’in Minamata çalışmalarının analizi yapılacak fotoğrafçıların çalışma metodu incelenecek.
Teorik ve pratik faaliyetlerle sürecek atölye boyunca fotoğraf dilinin temel ögelerini içeren fotoğraf çekimleri yapılacak ve katılımcıların çektiği fotoğraflar değerlendirilecek.

KATILIM İÇİN:

  • Daha önce en az bir belgesel-foto öykü-foto röportaj çalışmış olmak.
    YA DA
  • Belgesel – foto hikaye – foto röportaj hazırlamak üzere bir konu belirlemiş olmak.
  • Herhangi bir fotoğraf makinesine sahip olmak.
  • Seminer günü öncesinde verilecek ödevleri hazırlamak.

BAŞVURU İÇİN:

Başvuru dosyasında şunlar olmalı:

  • Atölyenin belirtilen tarihinden 10 gün önce başlayarak katılımcılar belirlenen konularda fotoğraf çekimi yapacaklardır.
  • Daha önce yapılan belgesel çalışmadan 12 fotoğraflık bir hikaye.
    YA DA
  • Çalışmayı düşündüğü konuyu anlatan bir sayfalık metin.
  • Bu seminere neden katılmak istediğini anlatan yarım sayfalık metin.
  • Telefon no ve e mail adresi.

 

7. Pınar Dağ ve “Basın Atölyesi”

Ytüfok Fkare Fotoğraf Festivali kapsamında yürütülecek olan Basın Atölyesi, kitle iletişim araçlarını uygulamalı olarak katılımcılara öğretip etkin bir festival haberciliği yapmayı hedeflemektedir.

Basın Atölyesi; çalışmalarını medya teknik alt yapısı güçlü olan konunun otoritesi kurumlardan London School of Journalism(LSJ) ve Uğur Mumcu Araştırmacı Gazetecilik (UM: AG)’in eğitim modüllerini referans alarak yürütecektir.

Uygulamalı olarak günlük bir Tablet Gazetesi’nin baskıya nasıl hazırlandığı, Yazı İşleri Grubu kurularak haber önceliklerine ilişkin önemlilik algısının nasıl gözlemlenip tartışıldığı, Radyo Programı’yla bir radyo yayınına radyocunun nasıl hazırlandığı ve kayıtlarını nasıl montajladığı, Prompter kullanımı öğretilerek hazırlanan festival haberlerinin televizyon karşısında yüksek motivasyonla nasıl okunacağına ilişkin faaliyetler yapılacaktır.

Bu faaliyetler paralelinde Video Programı kullanılarak atölye çekimleri video alt yapısına dönüştürülüp sanal platformlara taşınması sağlanacaktır. Uygulaması süren tüm faaliyetler açılacak olan Basın Atölyesi Internet Video Kanalı ile sosyal medyaya entegre edilip festival boyunca katılımcıların canlı olarak dakika dakika takip edeceği Blog hizmetiyle Festival ve Basın Atölyesi modül uygulamaları duyurulacaktır. Böylece Ytüfok Fkare Fotoğraf Festivali; Basın Atölye’sinin çalışmaları ile öğrenirken, üretip paralelinde bu çalışmaları anında uygulamaya dökecektir.

Atölye çalışmaları sonucunda Festival Gazetesi, Festival Haberleri, Festival Canlı Blog Yayını, Festival Radyo kaydı, Festival Videoları aktif olarak yayın hayatını başlatmış olup bir eğlence ve festival medya örneğini temsil edecektir.

http://pinardag.net

 

8. Yiğit Günel ve “Karşındakini Görmek”

Her gün karşımıza tanımadık yüzler, bilmediğimiz beyinler, yeni paylaşımlar çıkıyor. Onları yansıtmak mı?,şeffaf bir cam olup çercevelemek mi? Yoksa tutsak etmek mi istiyoruz? Onlar büyücülerin peşinden koşuyor biz ise gerçek olana yaklaşmaya çalışıyoruz.

Gözler, eller, omuzlar bize çok şey anlatıyor. Karşındakini görmek, onu başka insanlara nasıl göstereceğini seçmek fotoğrafçının elinde. Atölye sırasınca dört gün hep beraber bu konuları deneyimleyeceğiz.

Atölye kapsamında her katılımcı ilk gün sonrasında belirleyeceği bir konu üzerinde kısıtlı zamanda bir ya da birkaç proje çekimi gerçekleştirecek.

Buna ek olarak katılımcılar atölyenin 3. ve 4. gunu atölye gidişatına göre 101 Production stüdyolarinda profesyonel çekim ekipmanlari ve ekibiyle bir test çekimine katılacak, stüdyo ortamını deneyimleme şansına sahip olacaklar.

Başlangıç seviyesi için uygun olmayan bu atölyede, katılımcılardan temel ışık, fotoğraf ve photoshop bilgisi istenmektedir. 

http://www.yigitgunel.com